Olenko tullut vanhaksi vai miksi en vain tajua mainoksia?
Yhdessä mainoksessa on käsittämättömän näköisiä palleroita istumassa
kokousta auditorion näköisessä tilassa. Palleroista tuli aivan
ensimmäisenä kummallinen mielleyhtymä peniksiin. Kyse olikin kait
pähkinöistä. Tai niin minua asiassa valaistiin... Mikä ihme ihmisiä
voisi houkuttaa vähän etäisesti pähkinää muistuttavissa ja puhuvissa
pähkinöissä? Minulle ei ainakaan tullut minkäänlaista mielitekoa ahtaa
suuhuni näitä palleroita.
Lintuinfluessan uhatessa lintuaiheet
tuntuvat myös kovin kummallisilta valinnoilta. Onko tarkoituksena
vitsailla aiheella vai pelotella? Menthosin mainoksessa on kymmenittäin
erilaisia tahtiin kraakkuvia lintuja. Lintuaihetta näkyy myös Kampin
lehtimainoksessa. Kerrostalon kokoinen pulu väijyy Helsingin autiossa
keskustassa. Onkohan se onnistunut tartuttamaan kaikki ihmiset? Eihän
sille mitään mahda.
Enää ei voi luottaa edes Sotkan mainoksiin.
Sotka-uransa aikana kaljuuntunut poika on kait jäänyt eläkkeelle.
Tilalle on tullut keski-ikäinen ja kaljuuntunut Tee itte paremmin
-mies. Ja Sotka on parempi kuin... En käsitä. Parempi kuin
kauneusleikkaus, parempi kuin viini? Siis mitä?
keskiviikko, 8. maaliskuu 2006
Kommentit