Yllättäen tämä ja huominen päivä onkin vapaata, kun koulun kurssi oli siirtynyt viikolla eteenpäin.

Olen viettänyt koko päivän verenpaineverkkareissa, villasukissa ja virttyneessä, liian suuressa neulepaidassa. Paidan etupuolelle on kirjailtu Datsun. En tiedä, miten paita minulle on alunperin päätynyt. Ehkä olen ostanut tämän jossakin häiriötilassa. Vaikka ei minulla ole kyllä ikinä Datsunia ollut...

Suunnitelma oli siis se, että tänään ja huomenna teen seminaarityötäni ja kaikkia rästihommia. Olen nököttänyt tässä koneen edessä kohta jo neljä tuntia ja tuloksena on vain muutama säälittävä rivi seminaarityöhön. Kun on liikaa kaikkea keskeneräistä, tekee sitä täältä, sun tuolta ja tätä jostakin välistä. Eihän siitä sitten mitään tule.

Kun on liikaa tekemättömiä asioita, dedlaineja, turhia palaverejä, joissa ei ikinä mennä asiaan ja kalenteri hukassa, ei voi muuta kuin nukkua.

Pitäisi, pitäisi. Kaikkea muutakin pitäisi. En ole viime aikoina oikein muuta pystynyt sanomaan. En kuitenkaan tee mitään työmäärän vähentämiseksi. Ainoastaan tuskailen ja kerron kaikille kuinka paljon minulla on tekemättömiä hommia.