Olenko tullut vanhaksi vai miksi en vain tajua mainoksia?

Yhdessä mainoksessa on käsittämättömän näköisiä palleroita istumassa kokousta auditorion näköisessä tilassa. Palleroista tuli aivan ensimmäisenä kummallinen mielleyhtymä peniksiin. Kyse olikin kait pähkinöistä. Tai niin minua asiassa valaistiin... Mikä ihme ihmisiä voisi houkuttaa vähän etäisesti pähkinää muistuttavissa ja puhuvissa pähkinöissä? Minulle ei ainakaan tullut minkäänlaista mielitekoa ahtaa suuhuni näitä palleroita.

Lintuinfluessan uhatessa lintuaiheet tuntuvat myös kovin kummallisilta valinnoilta. Onko tarkoituksena vitsailla aiheella vai pelotella? Menthosin mainoksessa on kymmenittäin erilaisia tahtiin kraakkuvia lintuja. Lintuaihetta näkyy myös Kampin lehtimainoksessa. Kerrostalon kokoinen pulu väijyy Helsingin autiossa keskustassa. Onkohan se onnistunut tartuttamaan kaikki ihmiset? Eihän sille mitään mahda.

Enää ei voi luottaa edes Sotkan mainoksiin. Sotka-uransa aikana kaljuuntunut poika on kait jäänyt eläkkeelle. Tilalle on tullut keski-ikäinen ja kaljuuntunut Tee itte paremmin -mies. Ja Sotka on parempi kuin... En käsitä. Parempi kuin kauneusleikkaus, parempi kuin viini? Siis mitä?